Ajuda
Hola,
Mireu. Porto gaire bé dos anys sortint amb el meu novio. Al principi tot perfecte, però vem començar a discutir molt i ho vem deixar. En aquest temps jo vaig estar amb un noi i ell també amb una noi, però finalment vem tornar. Un altre cop, les discussions tornaven i vem tornar a deixar-ho, ni tan sols parlavem. Un dia em va dir que li agradava un altre però a mi no em va importar. El problema, és que em vaig liar i ho vaig acabar fent amb un noi el qual ell sempre li ha tingut gelos i mania i em sento super malament. Ara tornem a estar junts i estem super bé però tinc molta por de que s'enteri, jo li he demanat al noi que no ho digui i ell m'ha dit que no ho farà. Però no sé que fer i ara que al fí estem bé no li vull dir.. Que faig?
IESP

Hola A!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que el que expliques té molt sentit... Quan estimem a algú, no volem fer-li mal, però el que vas fer va passar quan no ereu parella!
A més, amb qui t'hagis liat tu és part de la teva INTIMITAT, i no cal que expliquis res a ningú. Però si al final veus que li vols dir per a que no s'enteri per cap altra persona, doncs també tindria sentit.
Quan dues persones tornen a ser parella després d'haver tallat i discutit tant, s'han de tornar a fixar les normes i les bases de la relació. Ha de quedar molt clar què va fallar l'altre cop, i quina RESPONSABILITAT té cada un en el que va passar. El temps que no vau estar junts, també us va servir per aprendre, i l'important és que tot i haver conegut altres persones, heu decidit que us preferiu l'un a l'altre :)
Ah, i si torna a haver-hi dicussions o gelos, potser és senyal que no esteu preparats per estar junts (també hem de saber reconeìxer aixo, per no fer-nos més mal)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat