Dubtes sobre la masturbació
Hola! Em dic Maria, tinc 14 anys i tinc tres dubtes sobre la masturbació:
1) Què s'ha de fer mentre tens l'orgasme? Continuar masturban-te o parar? Com es pot fer perquè duri més? :$
2) Es pot tenir més d'un orgasme? És a dir, normalment, quan tens l'orgasme no tens ganes de continuar (o això em passa a mi) però quan passen uns minuts i hi tornes, pots tornar a tenir un orgasme?
3) A part dels dits, quines tècniques més hi ha? Jo normalment em masturbo mirant cap amunt però hi ha alguna postura que causi més plaer?
Bé, moltes gràcies!
IESP

Hola Maria!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Et vaig responent:
1. Mentre tens l'orgasme, tu decideixes què vols fer, si parar de tocar-te o continuar: amb pràctica, sabràs què t'agrada més
2. Sí, es poden tenir varis orgasmes seguits. Com tu dius, normalment, després d'un orgasme, és necessari un moment (un o dos minuts) per tornar a sentir plaer: això és el periode refractari, que en les noies és més curt que en els nois (ells necessiten més estona per tornar a tenir una erecció)
3. Respecte a les postures, pots anar provant, per exemple boca avall: moltes noies expliquen que així senten molt plaer, estimulant-se amb la pròpia mà o amb un coixí. No hi ha cap postura que doni més plaer que altres, això depen del que t'agradi a tu!
Espero haver-te resolt els dubtes! :)
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat