Amoor...
Ja fa 4 anys que estic a la ESO, i és la millor etapa que he passat de moment. Aquí, he conegut al meu millor amic que sóm inseparables. Però hi ha un problema... Ell, fa poc em va dir que m'estimava però jo no en vaig fer cas perquè sempre em vacil·la (en broma) en aquest aspecte. El cas, és que ara té novia (està de lio amb una) i jo l'estimo de veritat, els seus amics m'han dit que sí que anava enserio quan em va dir que m'estimava. Ara, seguim sient millors amics però la noia aquesta amb la que està de lio és una mica sortideta (tu ja m'entens)i encara que tinguem confiança no sé com dir-li que és sortida i que no li convé perquè li ha posat les banyes. Alguns pensen que són gelos, obviament en tinc, però estic feliç per ell perquè ha trobat l'amor. Com li puc dir això de la seva novia? Li he de dir que l'estimo? Com pot reaccionar i com calmar-lo si reacciona malament?
NO VULL PERDRE L'AMISTAT!
IESP

Hola Florette!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que el que expliques és una situació complicada!
És important que siguis sincera amb ell, ja que ell ho va ser amb tu (encara que pensessis que era broma).
Pel que fa a la novia, has d'estar molt segura del que dius (que li ha fet les banyes), ja que no pots basar-te en un rumor... Si és cert, has de decidir si a tu t'agradaria saber-ho o no. De fet, una altra opció és parlar amb la novia, per a que sigui ella qui li digui.
També li ha de quedar clar que si li dius, no és perquè t'agradi, sinó perquè també sou amics! :) I si s'ho pren malament, intenta saber què és el que li molesta realment, per poder tranquil.litzar-lo.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat