aprimaaar rapidd
Holiiis! Bueno faig aqesta consulta pq tinc 14 anys medeixo 1'59m i peso 60kg, avui a classe hem estat parlant del pes de les noies i un ha dit q el pes 'ideal'es pesar 10 kg menys q l'altura o sigui si medeixo 1,50m dons pesar 40kg pero jo en contes peso 60kg i em deprimeixo pq tinc molt panxa, faig exercici 1 dia a la semana i si puc els caps de semana surto a correr 45min, lo q pasa es q el 19 de Juny m'anire d'excurcio amb tot el curs a la platja i no vull q em vegin els nois, pq totes les noies esstan primes, m'agradaria q em pogesis pasar alguna pagina per tenir una dieta adequada i per fer exercici a casa siusplau!!! I una altra preguna es, q jo tinc 95 de pit i les meves amiges sempre m'estan digent q tinc uns pits molt macus i grans, si els tinc grans puja el pes no?? vull dir, q si dos ties pesen i medeixen igual i estan igual de cos pero una te 80 de pit i l'altre 95 la de 95 poder pesa mes no?? Moltes graciesss un petonaaas!!
Sara Bujalance

Hola OhMyLof! Pots estar contenta perquè el teu pes està bé, no necessites aprimar res! I sí, evidentment el pit pesa més en funció de la talla, com més grans són els pits, més pesen i més pes surt a la bàscula. No et comparis amb les teves amigues, cada persona és diferent i el ritme de creixement de cada una també és diferent, potser alguna és més prima perquè encara no ha fet "el canvi" i té més cos de nena, d'aquí a un temps el seu cos també canviarà. El millor que pots fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), i fer esport habitualment (al voltant d'uns 3 cops a la setmana). I ves contenta d'excursió (si trobes que els nois et miren ho estaran fent perquè els teus pits són macos). Molts petons!!