Necessito ajuda URGENTMENT
Holaa, sóc una adolescent de 14 anys i aviat en faré 15. Medeixo 1'61m i peso 48 kg, quan vaig anar a fer-me la revisió dels 14 anys la doctora em va dir que estava massa prima i em va ensenyar dos gràfics, un era de l'alçada i l'altre del pes.Em va dir que era poc pes, ja que segons ella el pes hauría d'estar una mica per sobre o més o menys igualat. Després tot seguit va començar a dir-me que si seguía així acabaría amb una anorèxia nerviosa,que la regla em marxaría, que m'hauría de pendre moltes pastilles i em va dir el múmero de morts per aquest tipus d'anorèxia.
Vull fer quatre preguntes:
1.-Quina diferència hi ha entre l'anorèxia nerviosa i la normal?
2.-Té raó la doctora o està fent un gra massa?
3.-He de preocupar-me?
4.-Pes ideal per a la meva edat?
Gràcies! :)
Sara Bujalance

Hola! Et contesto per parts:
1.- L'anorèxia (normal) i l'anorèxia nerviosa és el mateix, una malaltia mental en la que la persona s'obsessiona pel pes. Diem anorèxia com forma abreviada d'anorèxia nerviosa.
2.- Sí, la teva doctora té tota la raó, és molt important que mengis bé i tinguis un pes sa perquè és molt fàcil passar d'estar una "mica pendent" del pes a patir una anorèxia nerviosa.
3.- Si menges de tot, variat, equilibrat, et trobes bé i estàs bé d'estat d'ànim no t'has de preocupar. Si creus que alguna cosa no va bé, consulta amb la teva doctora que segur que t'ajuda.
4.- El pes "ideal" depèn de cada persona perquè no depèn només de l'edat i l'alçada, també depèn de la constitució genètica, estil de vida, estat de salut, etc. Per saber el teu pes ideal el millor que pots fer és consultar-li al teu metge, i la teva doctora ja t'ha dit que no has d'aprimar absolutament res. Molts petons!!