nose que fer
hola, el meu problema es que a l'estiu vaig anar de colonies (les que anunciaven a adolescents.cat dels polseres) i el menjar estava molt dolent i casi no menjava, en aquells 15 dies em vaig aprimar 7 kg i tothom em deia que estava molt guapa, i llavors em vaig voler aprimar mes, despres al nadal ja vaig arribar a pesar 54kg (medeixo 1,72) i tothom em deia que estava massa prima, llavors em vaig engreixar 2 kg i ara estic en 56 kg, el metge m'ha prohibit pesarme mes. ara em veig mes grassa, quan menjo molt perque em veig la panxa... i llavors em venen ganes de no-menjar, ami em fa por que per aquestes tonteries no em desenvolupi res, perque no tinc pits ni cintura encara pero es com si no pogues fer res, el meu cervell es com si digues has de menjar mes i a la vegada no menjis... tinc un lio molt gran i nose que fer...! (he passat de 70 kg a 56)
Moltes gracies!!
Sara Bujalance

Hola Lelele00! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. Per tot el que dius sembla que podries estar patint un trastorn de la conducta alimentària. Quan algú passa per això se sent malament amb si mateix, s'obsessiona amb el menjar i el pes i tota la seva vida en general es pot veure perjudicada. Aquests trastorns provoquen conseqüències negatives tant per la salut física, pel creixement, tal i com dius tu i per l'estat emocional de la persona, ja que pateix molt a nivell psicològic. El millor que pots fer per aturar aquest problema és parlar amb els teus pares sobre com et sents, ja que és necessari que ells estiguin al corrent del que et passa. Un cop parlis amb ells, si necessiteu orientació sobre el que t'està passant i què fer per evitar que el problema empitjori, truqueu a Fundació Imatge i Autoestima (93 454 91 09) i us ajudarem. Molts petons!!