Sexe anal
Bones, fa poc que he començat a practicar sexe anal amb la meva parella. Ella utilitza un enema per no tenir bruticia i som molt higiènics, però tinc un parell de preguntes sobre els seus riscos. Encara que utilitzem aquestes mesures, les bactèries del anus ens poden causar algun problema? (No parlo de ETS, que no en tenim) És un risc no utilitzar preservatiu?
Moltes gracies :)
IESP

Hola atleti94!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que les bacteries que es troben a l'anus són diferents a la resta del cos, per això s'ha de tenir especial cura amb les pràctiques anals.
Per exemple, després de penetrar analment, no s'hauria de passar a penetrar la vagina o la boca, sense haver-se rentat abans. I per aquest motiu, també se'ls diu a les noies que quan es rentin els genitals, ho facin de davant a darrera!
Ja sabeu, intenteu que el sexe anal sigui l'última pràctica o renteu-vos després de cada pràctica i ja està!
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat