culpabilitat després de menjar
Estic en l'adolescència i és normal que el cos i la ment canviïn, però tinc un problema i s'està convertint en obsessió. Tinc de constitució les cuixes més grans i una mica de panxeta, i no m'agrada, per això em vaig apuntar al gimnàs, per tonificar el cos. Però l meu problema és que no se quan parar amb el menjar, per exemple, quan mejo xocolata no puc parar i després em sento culpable, sé que no és dolent menjar aquests aliments, però no m'agrada crear aquesta situació d'engoixa. Vull sentir-me bé amb mi mateixa i no se com fer-ho. Se que a la meva edat no està bé fer dietes ja que estic creixent, però em podries dir tipus d'aliments o alguna cosa? Vull menjar sa i no ho faig, no tinc força de voluntat. Moltes gracies!!
Sara Bujalance

Hola! És important que mengis tots els aliments, de forma equilibrada, tal i com marca la piràmide dels aliments. I a part d'això és important que facis esport, com ja en fas. A part d'això no cal que facis res més perquè res més funciona tampoc. El millor que pots fer per sentir-te millor amb el teu cos és no obsessionar-te amb el menjar, parlar de com et sents amb els teus amics i adults de confiança, com els pares, ja que tota aquesta gent que t'estima t'ajudarà a estar bé amb tu mateixa. Evita i allunyat de la gent que no et faci sentir bé i, molt important, no et comparis amb ningú, i encara menys amb les noies que surten per la tele i a les revistes (sempre hi ha photoshop). Molts petons!!