Ajuda amb la dieta
Hola, soc una noia de 16 anys, medeixo 1'60m i peso 65kg. No em sento agust amb mi mateixa em veig grassa encara que tampoc en exces. Durant un temps vaig anar al dimnas i vaig aprimar 6 kg però em vaig lessionar vaig deixar d'anar-hi i he tornat a engreixar. He provat de fer dietes pero senzillament no puc! Tinc molta ansietat i menjo porqueries encara que no tingui gana. No se que fer ames els meus pares sempre m'estan dient que estic grassa i em sento molt malament. La meva parella em diu que estic be, que no em preocupi però no em preocupo per agradar als altres sino perque no em sento agust com quan feia esport i anava al gimnàs.
Siusplau necesito ajuda se que és el tipic tema i que sembla que no tingui força de voluntat però no és això us ho ven prometo, com he dit abans tinc seriosos problemes d'ansietat. Que puc fer que no sigui anar al metge? Moltisisisimes gràcies!!!
Sara Bujalance

Hola maartoonaa! Gràcies per compartir amb mi la teva situació! De cap manera és un tema de força de voluntad, pel que expliques entenc que és ansietat i que t'ho fa passar malament. El millor que pots fer per intentar reduir l'ansietat és menjar 5 cops al dia (3 àpats principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda), de manera que no passin més de 3-4 hores entre àpat i àpat, així el cos no té temps de generar ansietat. És millor fer 5 àpats moderats que només 2 o 3 grans. Menja de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i molt important, no t'intentis "prohibir" cap aliment, perquè si ho fas només aconseguiràs obsessionar-t'hi i generar ansietat. Si tot i així l'ansietat no marxa aleshores serà necessari que vagis al metge i li expliquis, ell et podrà ajudar. I pel que fa a l'esport no t'amoïnis, ara estàs lesionada, però quan tornis a estar bé podràs tornar a practicar-ne. Una altra cosa que és molt important que facis és parlar amb els teus pares i explicar-los que els comentaris que et fan no t'agraden. És possible que ells te'ls facin sense mala intenció i sense saber que et fan mal, per tant, parla amb ells per a que entenguin com et sents i et facin comentaris més positius. Molts petons!!