.....
Aquets mesos me engreixat una mica mes de lo normal!! faig una mica mes de panxa i al portar les samaretes una mica apretades ja sem nota una mica la panxeta !! he passat dels 46-47kg als 49kg! peso 49 kg i tinc 13 anys, es normal x la meva edat?? o es massa ? avans estava mes prima, no se si es ke me engreixat perque no faig tan esport?? o perque menyo mes ??
kina dieta podria fer sense anar a un especialista ?? menjar cada 3 hores ?? 4 hores ?? menjar mes sa?¿¿?
MOLTES GRACIES!!
Sara Bujalance

Hola I <3 CATALUNYA!! El teu pes és perfectament normal per a una noia de 13 anys, així que quedat tranquil·la. El fet d'haver guanyat pes en els últims mesos també és absolutament normal ja que és degut a estar creixent, si no guanyessis pes voldria dir que no estàs creixent i això sí seria un problema gros! Pensa que guanyes pes perquè t'estàs fent més gran, no més grassa. També guanyes alçada i els teus òrgans interns (cor, pulmons, fetge, etc) es fan més grans. El que has de fer per assegurar-te un bon pes i una bona salut és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), fer 5 àpats al dia (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda), de manera que hauries de menjar cada 4-5 hores. Aquesta és la millor manera d'alimentar-se i d'afavorir un metabolisme ràpid i eficient que no acumula greix en excés. Recorda que també és molt important fer esport habitualment per mantenir un bon pes i un bon estat de salut. És recomanable fer esport, com a mínim, 3 hores a la setmana. Molts petons!!