pes correcte?
Hola!! Tinc dubte sobre la meva alçada i pes, no se si és el correcte, ma mare em diu que el meu pes ideal seria 3kg menys del que peso, medeixo 1,60 i peso entre 58 i 58,5kg. Sempre he fet esport, en practicava 4 dies minim (unes 6 hores i mitja en total) però per problemes ho vaig deixar i des de llavors el meu volum corporal ha augmentat. Mon pare diu que no faci cas del pes, sino de la quantitat de grasa que tinc, però igualment, pel que medeixo i el que peso em veig massa al limit, i em veig grassoneta, sobretot molta cama.. Menjo bé, vigilo la quantitat de calories i grases saturades que te el que menjo i faig esport, entre 2 i 3 hores, però estic estancada, i fins i tot engreixo mig kilo depenent de la setmana... que puc fer? el meu pes ideal serien 55kg? hauria de fer mes esport..? Ajuda'm si us plau..
Petonets!
Sara Bujalance

Hola! El teu pes és correcte per l'alçada que tens, així que no cal que perdis cap quilo. Tampoc et preocupis gaire pel tema de la quantitat de greix, això és molt relatiu i en cada cos és diferent, així que no hi pensis. El millor que pots fer per mantenir un pes correcte és menjar de tot (greixos saturats i dolços de tant en tant també), de forma equilibrada, i fer esport, que ja en fas. Tampoc t'obsessionis per si una setmana peses mig quilo més o menys, el pes mai és exactament igual, va fluctuant un quilo amunt, un quilo avall (això es nota molt quan les dones tenen la regla, per exemple, ja que quan una dona està menstruant el seu cos té més tendència a retenir líquid, però és líquid, no greix). Així que tranquil·la, el teu pes ja estàs bé com està, no cal que aprimis, no t'obsessionis i menja de tot, variat i fes esport com ja fas. Un petó molt gran!