ETS
Hola bon dia, sóc la Saphi i tinc un dubte sobre la sexualitat.
Mireu, el meu novio i jo volem provar de fer sexe anal sense preservatiu i que acabi dintre meu. Però tinc una mica de por sobre les enfermetats aquelles de transmissió sexual i m'agradaria saber si algun dels dos som portadors d'enfermetats.
El meu novio i jo som persones molt sanes i netes (ens agrada molt dutxar-nos), tenim una relació estable portem bastant ja.
Com es podria saber si som portadors d'enfermetats?
El meu novio diu que si som persones sanes i netes, és impossible que ens contagiem d'algo. És així?
Elena Crespi

Hola Saphi!
Doncs no es tracta de ser nets i sans, només... no sé quines relacions anteriors heu tingut abans d'estar junts. Però tan sols algú amb qui hagueu estat tingui una ITS (i pot ser que ho sàpiga o no) ja esteu en risc de contagi, per tant, el milor que podeu fer és anar al metge de capçalera i dir-li que voleu un anàlisi per saber si teniu alguna infecció de transmissió sexual. Li dieu que voleu deixar el preservatiu i que voleu assegurar-vos que esteu sans.
Un cop tingueu els resultats, ja sabreu si podeu tenir sexe sense preservatiu.
Si també voleu practicar sexe vaginal recordeu d'utilitzar algun altre mètode anticonceptiu.
I si voleu iniciar-vos en el sexe anar us recomanem que no comenceu amb el penis sinó que comenceu amb quelcom més petit.
Us agraeixo molt la pregunta, sempre és fantàstic veure com hi ha qui vol divertir-se en el sexe essent responsable!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.iesp.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesencere