Com ho puc saber??? (Andrea)
Hola,soc l'Andrea i tinc 11 anys,fa poc m'estic preguntant com reaccionar i com saber si tinc la regla,ja q encara no m'ha vingut pero a m'ha germana li va venir amb la meva edad.
Les meues preguntes són:
Com puc reaccionar quan em vingui la regla???
Com puc saber si tinc la regla???
Que he de fer quan hem vingui???
Moltes gràcies,responeu ràpid!!!
IESP

Hola Andrea,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP i m'ha encantat la organització en la teva consulta, gràcies!
Quan la regla et vingui no has de reaccionar de cap manera, simplement anar al lavabo, netejar-te i si estàs a casa demanar a la teva mare, al teu pare o a algun/a adult de confiança i dir-li que t'ha vingut la regla i que necessites una compresa i que t'ensenyi a posar-la. Sabràs que tens la regla perquè el teu flux vaginal es tornarà més espès i un dia serà de color més marronós o més rosat, aleshores la regla estarà ben a prop. L'última pregunta ja te l'hem contestat amb la primera.
Sobretot, no pateixis, si vols estar més segura compra compreses i te les guardes al bany o a la teva habitació, així quan et vingui ja les pots agafar directament.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL