GINECOLEG
L'altre dia vau respondre a una noia que al anar al ginecoleg i fer una revisió "completa" es feia una exploració vaginal. Que és exactament?
Moltes gràcies per respondre!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. És fantàstic que llegiu les consultes que anem responent, gràcies per ser tan atents i atentes!
Quan parlem d'una exploració vaginal ens referim a que el/la ginecòleg/ginecòloga, mirarà la vagina per fora i per dins, amb el tacte, introduint un dit (amb guants estèrils) per a comprovar que el tacte és correcte i si és necessari introduirà un espècul per a poder obrir les parets vaginals i veure bé l'interior de la vagina (això pot molestar una mica, per tant, si ens fa mal li ho hem de comentar, sempre!) o també pot introduir un ecògraf vaginal per a detectar possibles problemes.
Espero haver resolt el teu dubte.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL