Tamó i ma mare
Hola, soc una noia de 15 anys, hi ha setembre vaig anar amb ma mare al metge perquè volia posar-me un tampó però ma mare deia que no, i depenia de que deia la pediatra, vaig anar i la metge va dir que no me'l podia posar, per què és podia trencar l'himen, jo deia que no. Un dia em va venir la regla i havia d'anar a la discoteca de tarda, però no volia anar amb la compresa i ma mare no estava, em vaig posar un tampó i encara no li he dit, Que puc fer? perquè jo no vull portar compresa i a sobre a l'estiu incomoda molt, com li dic a ma mare? AJUDAAA!! Com puc fer perquè em deixi possarme un tampó??
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!!!
Potser la teva mare pateix pel teu himen perquè el vincula a la virginitat, però no té res a veure, l'himen és una membrana molt fina, que pot ser-hi o no, a l'entrada de la vagina i que es pot trencar si utilitzes tampó, amb un cop fort en la part genital, o si no el tenim trencat, amb la primera vegada que tenim relacions sexuals amb penetració.
La virginitat no té a veure amb l'himen, té a veure amb la primera vegada que tenim relacions sexuals amb penetració, hi hagi o no himen. Per tant, si t'has de sentir més còmode comentant-li a la teva mare que has utilitzar tampó i que vas més còmode perquè te'n compri explica-li.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL