Socors!!
Hola! M'agradaria fer-te una petita consulta:
Aquest matí, quan m'he aixecat, he anat al quarto de bany com tots els matins. He vist que hi havia una petita taca de color vermellós i quan m'he torcat hi havia sang. Sé que això pot ser la regla però al Gener hem va passar el mateix i va ser cosa d'un dia... Si us plau, em pots especificar què significa tenir la regla??
Gràcies per l'atenció!!
Una adolescent confusa... :S
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicóloga de l’IESP. Gràcies per consultar!
Com tu dius, segurament aquesta taca és un avís que vindrà la regla! Podria ser que aquell cop a gener també ho fos. El cert és que la regla és molt irregular els 2-3 primers anys, de manera que pot confondre una mica...
Tenir la regla vol dir que cada mes (en teoria, cada 28 dies) apareix un fluxe espés de color vermellós i marronós,que pot durar entre 3 i 7 dies, i va acompanyat d'unes molèsties físiques molt característqiues: fatiga, dolor a la zona dels ovaris, augment de la gana, més sensibilitat... Cada noia és diferent!!!
De totes maneres, estaria bé que consultessis a alguna adulta de confiança (com una mare o una germana) per a quedar-te tranquil.la i poder parlar del tema :)
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat