Ajuda!
El meu dubte, es que quan em ve la regla em fa molt mal, la penúltima vegada, fins i tot no vaig poder dormir, i em vaig haver de quedar a casa. Hi ha cap manera de que no fasi mal?
I per últim fa un any aproximadament que em va venir, es normal que encara em vingui irregularment?
Gràcies.
IESP

Hola Vilio,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En el consultori d'Adolescents.cat estem rebent força preguntes semblants a la que ens fas tu. El dolor durant la regla és molt variant entre totes les noies i dones, si et fa molt i molt mal podries anar al metge i demanar alguna medicació específica per el teu tipus de dolor menstrual. Una altre cosa que et pot funcionar per calmar el dolor és aplicar calor a la zona de la panxa que et fa mal, amb alguna manta tèrmica o amb les típiques bosses d'aigua calenta.
També ens preguntes sobre regularitat de la regla, és normal que durant el primer any de regla (inclús una mica més) aquesta sigui irregular. Si veus que no es regularitza passat l'any i mig de la primera regla, hauries d'anar al metge (al ginecòleg) per tal valori si cal prendre alguna mesura.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico