Alimentació
Hola Sara, jo soc una noia que faig bastant esport (3-4 vegades a la setmana atletisme). Llavors, el meu problema es que des de petita he tingut una mala alimentació, ja que hi ha moltes coses que no m'agraden. (Però la verdura i la fruita si).
Bé, el que venia a consultar es que si tu, com a experta en alimentació, hem podries recomanar alguns menjars, per dinar, berenar, sopar... I que tinguin tot el que necessitaria per a una bona alimentació.
Moltisimes gracies :)
Sara Bujalance

Hola Maria! No cal fer una pauta concreta sobre quins menús has d'anar fent, és més fàcil que això. El millor que pots fer per assegurar-te de que fas una alimentació saludable és guiar-te per la piràmide dels aliments (aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf). Això implica fer 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda), i menjar cada dia: 5 racions d'hidrats (arròs, pasta, pa, patata, llegums i cereals. Les racions són moderades, ja que 5 racions no vol dir fer 5 plats de pasta, sinó que si menges un grapat de cereals pel matí ja pots contar que has fet una ració. Si menges un plat de pasta, pots contar que hi van dos racions de la piràmide, ok?), 3 peces de fruita i 2 racions de verdura, 3-4 de làctics, 1-2 de proteïnes (peix, pollastre, gall d'indi (pavo), ous, carn, fruits secs i llegums), i els aliments com la bolleria, l'embotit, els resfresc, les xuxes, les patates fregides, etc menjar-los de tant en tant, ja que abusar-ne no és convenient. A més d'això és molt important beure aigua cada dia i fer esport habitualment. Molts petons!!