varis dubtes
Hola, tinc 16 anys i des fa cosa d'un any he començat a tenir semen a les masturbacions. El meu penis fa uns 12 cm en erecció, el que em fa preguntar-me si em creixera conforme jo vagi creixent, o no. En aquest ultim any, a part de la qüestió del semen, he aprimat una mica, he crescut mes que altres anys i em comença a sortir pels a la cara. Es possible que hagi començat a desenvolupar-me mes tard del normal, i per aixo el meu penis no es tan gran? A part d'aixo, tenia dos dubtes mes:
1. Quan el penis s'erecciona, si ho fa be, s'ha de corbar cap a dalt?
2. Malgrat que com a molt em masturbo una vegada al dia, voldria saber de totes maneres quin es el limit de vegades, si es que n'hi ha.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que:
- Si el teu penis en erecció medeix 12 cm és una bona mesura, dins de la mitjana! I com encara tens 16 anys, sí que pot ser que encara creixi una mica més.
- El penis es pot corbar cap a diferents direccions, i és una cosa ben habitual. El problema només vindria si la corbatura fos tan accentuada que no permetés la penetració.
- No hi ha cap límit de vegades que una persona es pot masturbar (no està quantificat). Senzillament, ens hem de masturbar només quan volguem, sense proposar-nos reptes nextranys que ens puguin perjuddicar físicament.
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat