Deprimida...
Hola! Estic bastant deprimida amb el meu físic, sóc bastant primeta (no he tingut mai problemes alimentàris, peso un 40-43 kg i d'altura 1'60 aprox. Entre 2012 i aquest any he engreixat i el meu cos augmentat una mica (d'amplada)... L'any 2012, 2013 molts nens em deien anorèxica i l'ùltima vegada que m'ho han dit va ser fa 1 mes o per allà. A vegades em veig amb un ''cuerpazo'' però la majoria de vegades no, em fa mal només pel fet de que em critiquin. Tot això s'ha convertit en una obseció cada vegada menjo més i per la nit sovint pico, normalment em fa mal la panxa però no paro de pensar en la paraula ''anorèxica''.
Què puc fer per engrexar? i de pas per treure'm aquesta obseció..
Moltes gràcies.
Sara Bujalance

Hola MNina! La millor manera de mantenir un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda). Tot i voler engreixar no és convenient que abusis de menjar ràpid, bolleria, embotits, etc. perquè et pots trobar que no engreixes i, en canvi, el colesterol o el sucre s'eleven excessivament. I molt important, pensa que el pes també depèn d'un factor genètic, el que sovint anomenem constitució, que no podem canviar. Això és el que fa que hi hagi persones que per molt que volen aprimar no poden, i d'altres, com sembla el teu cas, que per més que intenten engreixar no poden tampoc. Per aquest motiu és tant important acceptar-nos tal i com som i passar dels comentaris que els altres ens fan. Pensa que aquesta gent que es fica amb els altres acostuma a fer-ho perquè tenen baixa autoestima i el que volen, inconscientment, és que l'autoestima dels altres també sigui baixa. Així que no permetis que la baixa autoestima afecti a la teva autoestima. Ningú té dret a fer-te sentir malament per com ets tu o per com és el teu cos, passa d'ells. A més, el que fa anorèxica a una persona no és estar prima, sinó estar malalta. Així que no els hi facis ni cas perquè no tenen ni idea. Molts petons!!