preenfermetat mental?
Hola!
Neccesito ajuda amb el tema alimentació, ara t'explico el meu cas.
Fara ja cosa d'un any i mig que em vaig canviar d'istitut, jo tinc que reconeixer que mai he estat prima, es mes als 10 anys vaig tenir una pujada de pes i pesava 58 kg i media 1,52 aprox. Sempre m'havien dit comentaris i insults sobre el meu pes pero mai m'havia afectat.Al començar la ESO en un altre institut la cosa va canviar, tenia por de que em fessin bullyng per ser mes rodoneta o estar mal vista. Al mig any del canvi d'institut una amiga que li pasava algo semblant i jo vam decidir aprimarnos. Primer feiem dietes damagat pero casi no notavem els resultats, i un dia sens va pasar pel cap la boja idea de bomitar. Ens vam prometre que si sens anava de les mans parariem, la cosa esque jo i la meva amiga vam começar a bomitar (fa un any) i ella va acabar per fer dietes i bomitar, ja que no es pot resistir al menjar.
Jo en canvi ( en els moments avans de començar a bomitar pesava 63kg i media 1,62m )em vaig obsesionar una mica i em vaig aprimar 5 kg, a l'estiu i principis d'aquest curs vaig deixar de bomitar pero ara hi he tornat a caure ( en secret completament ) el meu IMC esta dins del normal : 23,7 crec, el problema esque em veig igual de quan pesava 63 kg.
tinc molta por de poder arrivar a caure en aluna enfermetat com BULÍMIA o ANOREXIA, tot i que encara no estic lo soficient prima. Pot ser aixo un avis de pre-bulímia/anorexia ? O es nomes una simple paranoia?
Ajuda, nececito saber si ho tinc que explicar als meus pares i com. ( ells sospiten )
GRÀCIES
Sara Bujalance

Hola anonima22/15! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, pel que expliques imagino que portes temps passant-ho malament per culpa de la preocupació pel pes i el menjar. La veritat és que per tot el que expliques sí és possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària, per això és necessari que parlis amb els teus pares. Com abans hi parlis, molt millor. Pensa que si ja sospiten alguna cosa és més fàcil donar el pas i explicar-los. És necessari que els hi diguis perquè ells t'ajudaran a sentir-te millor i a evitar que aquest problema empitjori encara més. Si necessiteu orientació per saber com afrontar aquesta situació, ens podeu trucar a Fundació Imatge i Autoestima (93 454 91 09). Molts ànims i molts petons!!