puc mantindre relacions si mai m'ha vingut la regla?
Hola Adolecents,
Tinc un "problemilla", fa poc d'un mes he fet els 15, i un amic m'ha propossat de fer l'amor... ell no sap que no tinc la regla( mai la he tingut) puc mantindre relacions amb ell? si es aixi em fara mes mal o alguna coseta?
miiiiil gracies petons
IESP

Hola Marteta
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que no tenir la regla no és un impediment per tenir relacions sexuals, ni et farà més mal!
Pel que fa a l'embaràs, sabem que quan una dona no té la regla, no es pot quedar embarassada (és necessari tenir la mestruació per a que els ovaris generin òvuls que seran fecundats). El problema és que en algunes ocasions, s'han trobat casos de noies que no tenien la regla però sí que s'han quedat embarassades perquè ja estaven OVULANT, és a dir: els estava a punt de baixar la regla quan tenien relacions.
Com tens 15 anys, i és una edat molt comú per a que vingui la regla, crec que ho hauries de saber!
A més, recorda que sí que es poden transmetre infeccions, així que no oblideu utilitzar el preservatiu per estar ben tranquils i gaudir ;)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
http://www.consultajove.cat
" rel="nofollow">www.consultajove.cat