Extraescolars i consell.
Hola, últimament estic una mica obsessionada amb el meu pes. No em veig bé. Per les tardes, em venen unes ganes fortes de agafar la nutella i menjarmela a cullerades, i aixo em preocupa. Quin consell em doneu per evitar això? També m'agradaria fer alguna extraescolar esportiva, però em fa por que a aquesta edat tothom que hi ha anat ja en sap un munt i jo no trec gaire bona nota en gimnàsia... Em podeu dir algunes opcions? Mersi.
Sara Bujalance

Hola! El millor que pots tenir en compte a l'hora de triar un esport és fer-ne un que t'agradi que t'ho passis bé. Pel fet de no tenir experiència no t'amoinis, cada dia persones de totes les edats comencen un esport des de zero. A més, a mida que el vagis practicant aniràs fent-ho millor. I no t'amoinis per l'educació física, hi ha molta gent que no se li dóna bé aquesta assignatura i després practica molt bé un esport que sí li agrada. Pensa també que hi ha molts esport que pots practicar de forma individual (en lloc d'equip) i això fa que no importi gaire el nivell que portis com, per exemple, la natació, el patinatge, la bicicleta, còrrer, balls que no siguin en parella....El més important és que t'agradi. Pel que fa a la nutella, pensa que és un aliment que els pots menjar perfectament de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. Per evitar patir aquesta gana per la nutella el millor que pots fer és no obsessionar-te i, sobretot, no provar de "prohibirte-la" perquè si la intentes evitar la única cosa que aconseguiràs és tenir-ne més ganes de menjar-ne, així que "donat permís" per menjar-la. El que has de fer també per evitar aquestes ganes de "picoteo" de nutella és menjar 5 cops al dia (3 àpats principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: mig matí i mitja tarda), de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària), suficient (sense quedar-te amb gana), i fer esport, com ja vols fer. Molts petons!!