no se que fer!
Primer de tot m'agradaria que ningu pugues sapiguer qui soc.
Avere, estic escrivint aixo, per que no se que fer! tinc 14 anys i crec que estic preparada per feru, ara mateix no tinc parella, pero el meu millor amic i jo em pensat de feru junts, pk ens tenim molta confiança, ens coneixem des de petits, ja feia temps que ho haviem dit de qe la nostra primera vegada fos junts i ell tampoc a follat mai. Clar, creiem qe stem preparats, i u em intentat, pero quan arriva l'hora de fer-ho, magafa por i tot acava en un lio! :( Tinc por, de que es peti el preservadiu i clar... tindria danar a urgencies, pero jo visc en un poble petit i e danar en cotxe i no vull qe se nenteri ma mare per que ella es una antiquada i no u va fer fins als 19... i clar a mun pare tampoc li vull dir i no se que fer. Ja se que es poc provable que es peti... pero i si passa??
Gracies, petons ;)
Elena Crespi

Hola lualluna, com estàs?
Doncs, primer de tot: prendre la decisió de fer-ho també és responasbilitzar-se de les coses que poden passar després... i, evidentment, sempre hi ha riscos. EL millor que podeu fer és assegurar-vos que escolliu la persona que realment voleu (sigui parella o amic) però que realment tu vulguis fer-ho amb ell. També cla que prenguis les mesures necessàries: el preservatiu. I heu de saber posar-lo. Per tant et recomano que tots dos us informeu bé sobre com col·locar un preservatiu.
De totes maneres, les possibilitats de que es trenqui hi són (encara que són poques si el poseu bé i esteu pendents de que estigui ben posat durant tota la relació sexual). I si això passés, has d'estar preparada per anar al centre d'atenció primària per demanar ajuda. No sé si això implicaria que ho diguessis a casa o no. No conec bé la teva situació.
Però pensa això: estar preparada no només vol dir ser capaç de fer-ho, sinó de poder portar tot el que envolti al fet de tenir relacions sexuals, i el risc és una de les coses que hi ha.
Gràcies per confiar!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.facebook.com/elenacrespipsico