Nois...
Hola, em dic Alba i hi ha una cosa que em preocupa molt, que es el tema dels nois. Tinc 13 anys, apunt de fer 14, i en tot aquest temps no m'he liat amb CAP noi, ni estat mai enamorada, perque a l'escola que vaig, i a altres llocs on n'he conegut (molt pocs)tots els nois em cauen fatal.. ara mateix ni tansols tinc amics (nois) i no me'n aniré d'aquesta escola fins que acabi l'Eso, osigui als 16 anys, i tinc por de arribar a ser fins i tot major d'edat, i no haver-me fet mai un petó, ni haver-me liat, ni res de res... a més, en la nostra edat les noies comencem a teinir relacions amistoses i amoroses amb nois, i estar sempre amb noies (que ni tansols considero bones amigues) em cansa molt, i molts cops penso en algun tipus de relacio amb algun noi, perque em sento neccessitada de nois (per dir-ho d'alguna manera...) i estic rodejada de gent que ni tansols em cau be, ni jo caic molt be als altres. Em sento sola. Realment ara estic passant per molts mals moments, i adonar-me'n de tot això em fa sentir encara pitjor. Ajuda si us plau :(
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per la confiança que diposites en nosaltres, gràcies de veritat!
En primer lloc, al llarg de la nostre vida passarem per moments complicats, moments durs i moments en que no ens sentim massa bé. Tots aquests moments passen i podem superar-los perquè les persones tenim grans capacitats de superació davant situacions complicades i doloroses. Possiblement estàs passant per una època complicada i l'entorn no ajuda, tranquil·la veuràs que ben aviat tot millora poc a poc.
Pel que fa a liar-se amb nois, encara que les companyes de classe ja comencin a embolicar-se amb nois o noies, potser a tu encara no t'interessa aquest tema, no tothom anem al mateix ritme, i menys mal! No tinguis pressa, a més com t'hauries d'embolicar amb un noi que no et cau bé? Què desagradable no? La sexualitat ha de ser quelcom divertit i no forçat, per tant, calma...
D'altre banda, si mires bé al teu voltant trobaràs a gent que sempre està amb tu i que et recolza en els mals moments, potser no et ve ningú al cap així de forma immediata, però pensa-hi una estona, segur que trobes a 2, 3 o 4 persones que SEMPRE estan al teu costat, donant-te suport i afecte...aquestes persones són les que realment valen la pena. Valora'ls ja que ells et valoren a tu i veuràs que no estàs tan sola.
Espero de tot cor que aquesta situació complicada passi aviat!
T'envio una molt forta abraçada,
Helena Angel @HelenaAL