UNS QUANTS DUBTES
hola! la veritat que mai m'havia animat a preguntar al consultori pero al llegir les altres m'han vingut al cap uns quants dubtes que, més d'una vegada, m'han fet venir mal de cap. El primer es el seguent:
-Tinc 12 anys i a gairebé totes les meves amigues els hi ha baixat la regle. En canvi, a mi, només em surt un liquid blanc i pastós a les calcetes. M'imagino que es fluix vaginal. El problema és que li vaig comentar a la meva mare quan em va començar a sortir i em va dir que alomillor em baxaria la regle aviat. I ara ve l'ho gordo... VA SER FA UN ANY! estic una mica preocupada.
El segon problema és el seguent:
-Em noto una mica retresada en el tema de la desenvolupació. No tinc grans, no tinc pits, no tinc la regle... A vegades em sento malament i tinc bastant baixa l'autoestima.. ES POT PLANXAR A SOBRE MEU!
doncs, bueno. moltes gràcies per llegir el meu problema i per segurament contestar-lo. PETONS GUAPI<3
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per confiar en nosaltres i preguntar-nos al consultori!
Anem a pams:
En primer lloc, no pateixis, no tens cap problema de desenvolupament ni res per l'estil, tens 12 anys, per tant caaaaalma, ets molt jove. Cada persona té els seus ritmes de desenvolupament i ni totes ni tots ens desenvolupem alhora, i menys mal que això és així!
Pel que fa a la regla, des del moment en que apareix el flux vaginal fins al moment en que apareix la regla per primer cop (menarquia) poden passar des de mesos fins a un any, dos o tres,... el que ens indica és que tot funciona i que el teu cos s'està desenvolupant amb normalitat! Per tant, com t'he dit al principi de la resposta, calma, tranquil·la i gaudeix del teu ritme de desenvolupament, si el teu cos no corre és perquè per a tu, és millor així!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL