Em puc quedar embarassada tenint relacions amb roba?
Hola adolescents.cat se que és una pregunta una mica tonta però tinc els meus dubtes i m'agradaria consultar-vos-ho per quedar-me més tranquila. Mai havia estat així amb un noi així que per això soc una mica "novata" amb aquest tema. El meu novio i jo vam començar a fer-nos petons, a liarnos fins i tot ens vam treure la part de dalt i això, però no ens hem arribat a treure la part de baix, ni a tocar-nos. Però tinc el dubte si per algun motiu puc quedar-me embarassada o tingui el risc de contraure alguna malaltia de transmissió sexual, que també és una cosa molt important. Ens han ensenyat que per quedar embarassat el penis i la vagina han d'entrar en contacte però... estic una mica perduda, em sap greu. Contesteu tan abans com pugueu sisplau, gracies:) Un petó!
Anissa Ouali

Hola VampireGirl! De pregunta tonta no en te res, ja que això pot generar molts dubtes!
El risc d'embaràs està present quan l'ejaculació és produeix apropo de l'entrada de la vagina o a l'interior. Per tant, si hi ha roba podem dir que el risc no existeix. Sobre les infeccions, hem de filar més prim: hi ha infeccions que es transmeten pel contacte directe, per tant no cal que hi hagi penetració perquè el risc existeixi. Amb roba pel mig, el risc és molt poc probable per una ITS.
Tot i així, la utilització del preservatiu és molt important en els dos casos, tant per les infeccions com per l'embaràs.
Espero haver resolt els teus dubtes!! una abraçada!!
Anissa Ouali, @AniOuali