ESTRIES!
Hola, tinc 14 anys i estic primeta i bé de cos però tinc moltes estries a les caderes. Primer de tot, em pregunto si es normal. Després, si significa alguna cosa (alimentació, creixement, greix...) i sobretot si hi ha alguna cosa que pot ajudar a treure-les o evitar-les.
Alguns nois m'han dit que els posa que les noies tinguem estries, pot ser això veritat? M'ho podrieu consultar?
Espero la vostra resposta ràpid siusplau,
Moltíssiiimes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Les estries són unes marques que surten a la pell quan aquesta cedeix o encongeix de forma brusca i ràpida, per això acostumen a sortir durant èpoques de creixement, embaràs (a la panxa), o després d'haver guanyat o perdut pes massa bruscament. La manera d'evitar-les és menjar equilibrat i fer esport (per mantenir un pes estable), i hidratar-se molt la pell amb cremes nutritives. Un cop han aparegut és difícil treure-les, però posant-hi una crema antiestries (a la farmàcia en trobaràs), aconseguiràs reduir-les. Sobre el fet de si a alguns nois els agraden les estries en les noies, el més probable és que et trobis de tot, nois als que sí els hi agraden, i nois als que no, perquè els gustos canvien molt de persona a persona. De totes maneres, el més important no és si als nois els hi agraden, sinó que el més important és que tu et trobis a gust i còmode amb el teu cos. Motls petons!!